فروش اینترنتی گیوه کلاش کردستان فروش اینترنتی گیوه کلاش کردستان برای ثبت جهانی اورامانات به مشارکت همه نیاز داریم

توریسم و گردشگری در اورامان

برای ثبت جهانی اورامانات به مشارکت همه نیاز داریم

حامد احمدی بازدید : 85 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رفع موانع پیش پای ثبت جهانی شدن اورامانات همه باید بصورت جهادی وارد عمل شوند و جنب و جوشی در اورامانات به راه بیافتد.

محمدحسن طالبیان در ستاد رفع موانع ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات که عصر امروز(15 شهریور) در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به اهمیت ثبت جهانی میراث طبیعی، تاریخی، فرهنگی و...، اظهار کرد: کنوانسیون جهانی میراث یونسکو مهمترین کنوانسیون جهان است که هرساله یک پرونده را برای ثبت جهانی شدن به آن ارسال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ثبت هرنوع آثاری در این کنوانسیون مهمترین عامل برای جذب گردشگر به سمت آن است و هر گردشگری که بخواهد به مناطق مختلف دنیا سفر داشته باشد، مناطقی که آثار ثبت جهانی شده دارند را در اولویت قرار می‌دهد.

معاون وزارت میراث فرهنگی افزود: همچنین بالغ بر 200 کشوری که عضو این کنوانسیون هستند، در قبال مناطقی که آثار ثبت جهانی شده دارند متعهد می شوند که در زمان جنگ و بحران های مختلف به آن کمک هایی را داشته و در امنیت باشد.

وی متذکر شد: یکی دیگر از مهمترین مزیت های ثبت جهانی شدن یک اثر معرفی آن به 36 زبان زنده دنیاست تا همه گردشگران دنیا آن را بشناسند.

طالبیان در ادامه با تاکید براینکه ثبت جهانی شدن هر اثری دشواری ها و پیچیدگی های خود را دارد، اعلام کرد: در این راستا ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات نیز پیچیدگی هایی دارد که باید از آنها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات یکی از بزرگترین محدوده هایی است که تاکنون در کشور کاندیدای ثبت جهانی شده، خاطرنشان کرد: با این وجود انتظار نمی رود که همه موانع را بتوان ظرف چند هفته آینده که ارزیابان یونسکو به اورامانات می آیند، برطرف کرد.

معاون وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در برطرف کردن موانع پیش روی ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اعلام کرد: همواره در کشورمان نشان داده ایم که برای هر کاری می توانیم همگی جهادی عمل کنیم و در آن کار هم موفق باشیم، لذا برای ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی اورامانات هم به مشارکت همه نیاز داریم.

وی یادآورشد: تا پیش از آمدن ارزیابان یونسکو برخی اقدامات وجود دارد که باید انجام گیرد، برای همین باید سریعتر کارها را شروع کرد، اگر هم پروژه ای نیمه کاره ماند، مسئله ای نیست، زیرا همینکه ارزیابان ببینند که اراده و برنامه ای برای کارها داریم و مدیریتی وجود دارد، کافی است.

طالبیان همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا به منظور اجرای برخی پروژه های زیرساختی، رفع نواقص و ایرادات پیش روی ثبت جهانی شدن اورامانات، اعتبارات لازم را در اختیار دهیاری روستاهای منتخب قرار دهد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی برخی اغتشاشات بصری مانند کابل های برق و مخابرات در روستاهای پایلوت شد و افزود: همچنین در بحث بافت روستایی، اجرای برخی طرح های هادی طی سالهای گذشته بافت سنتی روستاهایمان را از بین برده که باید با شناسایی  ضعف ها و برگزاری جلسات کارشناسی با بنیاد مسکن به بررسی و رفع آنها بپردازیم.

معاون وزارت میراث فرهنگی در ادامه به سفر پیش روی ارزیابان یونسکو به اورامانات اشاره ای کرد و گفت: از آنجایی که وسعت منطقه بسیار زیاد است، لذا ارزیابان دو روز اول را صرف بازدید هوایی از منطقه می‌کنند که اتفاقا این مسئله باعث می‌شود زیبایی های اورامانات را بیشتر ببینند و روی نظر مثبت آنها برای ثبت جهانی شدن تاثیر بگذارد، همانند اتفاقی که در بحث ثبت جهانی شدن هیرکانی و شوشتر پیش آمد.

وی افزود: برای این‌کار نیاز است که مسئولین استان مقدماتی را برای اختصاص یک فروند بالگرد جهت انجام این بازدید انجام دهند.
.

منبع خبر :

ایسنا

.
طالبیان در پایان بااشاره به پیامدهای مثبت ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات برای مردم ساکن این مناطق، اعلام کرد: رونق اقتصادی، توسعه گردشگری، بهبود وضعیت کسب و کارها و... از جمله این پیامدهاست که ما اکنون آن را در یزد ثبت جهانی شده هم می‌بینیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف از ایجاد این وبلاگ توسعه توریسم و گردشگری در منطقه اورامان است . انتشار تصاویر زیبا از منطقه زیبای اورامان . منطقه اورامان در استان های کردستان و کرمانشاه قرار دارد . بخشی از آن هم در خارج از ایران در استان حلبچه قرار دارد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 5,360
  • بازدید کلی : 21,196
  • کدهای اختصاصی
    فروش اینترنتی گیوه کلاش کردستان